Een B2B e-commerce platform om jouw onderneming te transformeren

Met een B2B e-commerce platform ben je klaar voor de toekomst: je maximaliseert jouw verkoop, bouwt eenvoudig langetermijnrelaties op met klanten en zorgt zo voor een duurzame groei van jouw onderneming. 

Een B2B e-commerce platform: enkele voordelen

Sterke marktpositie 
Verstevig jouw concurrentiekracht 

Optimale klantrelaties 
Laat jouw loyale klantbestand groeien 

Prestatieverbetering
Stroomlijn jouw processen 

Ontketen duurzame groei met 25Carat: jouw partner in B2B e-commerce  

25Carat staat voor ambitie in B2B e-commerce. Ons verhaal startte bij PHPro, waar we een jarenlange expertise ontwikkelden in e-commerce. We bouwden een mooi portfolio op met klanten zoals Cibo, Clabots, Mediahuis, Arvesta, Sioen Industries, Exterioo, Bel&Bo en E5 Mode.  Met onze groei in expertise groeide ook de motivatie om ons verder te specialiseren en onze focus te verscherpen. Die nieuwe focus is een B2B e-commerce strategie.  

B2B e-commerce is complexer dan B2C omgevingen. De B2B sector kent specifieke uitdagingen, wat meteen de reden is waarom we ons hierin specialiseren. De complexe B2B behoeften prikkelen onze interesse, want bij 25Carat houden we van uitdagingen. Wij denken met jou mee en richten jouw platform in zodat jouw onderneming klaar is voor duurzame groei 

De optimalisatie van jouw B2B e-commerce

Hoe doen we dat? Onze B2B e-commerce consultants ontwikkelen jouw B2B e-commerce platform op maat van jouw behoeften. Dit doen we op een intuïtieve manier, zodat het voor iedereen laagdrempelig in gebruik is. Zowel voor de eigen medewerkers, maar evengoed voor jouw klanten. Want een vlotte, naadloze klantervaring, zorgt voor loyale klanten. 

Met een B2B e-commerce platform kies je voor operationele efficiëntie. Er zijn tal van mogelijkheden om processen te automatiseren. Zo elimineer je handmatige fouten en zorg je voor minder repetitieve taken bij jouw medewerkers. Het resultaat? Een krachtig B2B e-commerce platform dat een vlekkeloze digitale ervaring biedt aan al jouw klanten. Zo voegen we waarde toe die tot ver voorbij de software reikt. 

25Carat: jouw ultieme partner in digitale transformatie! 
 

Jouw B2B strategie start bij een krachtig B2B e-commerce platform 

Klantbehoeften van B2B klanten zijn complexer dan die van B2C, daar kan je niet omheen. Kom tegemoet aan specifieke klantvereisten met onze geavanceerde B2B e-commerce oplossing. We focussen op middelgrote tot grote bedrijven in de B2B sector en implementeren een krachtige B2B strategie.  

Onze oplossing biedt essentiële B2B functionaliteiten, zoals een storefront, zakelijk accountbeheer, flexibele prijsstellingen, geavanceerde workflows, doorgedreven offertesysteem, gepersonaliseerd catalogusbeheer … Kortom: alle gespecialiseerde functionaliteiten die je nodig hebt voor een efficiënt centraal beheer van meerdere verkoopkanalen. 

Flexibiliteit en operationele efficiëntie

Het voordeel voor retailers is dat zij flexibel hun productassortiment en prijsstelling aanpassen aan de verscheidene klantsegmenten. Die flexibiliteit zorgt voor een gepersonaliseerde, effectieve e-commerce ervaring. Daarnaast genieten onze klanten van een gratis optionele CRM-module. Dit maakt klantrelaties en interacties nog overzichtelijker. Ook de krachtige en goed gestructureerde API is een troef. Zo integreer je het e-commerce platform naadloos met jouw bestaande bedrijfssystemen en -processen. Het resultaat: een gestroomlijnde en geïntegreerde bedrijfsvoering die leidt tot operationele efficiëntie! 

Overtuigd van de kracht van een B2B e-commerce platform voor jouw onderneming? 

De kracht van strategisch denken met onze Discovery methodiek

Collega's in meeting

In de snel veranderende digitale wereld willen bedrijven vaak zo snel mogelijk de overstap maken naar een modern B2B e-commerce platform. Dit platform moet naadloos aansluiten op bestaande systemen waarin al veel is geïnvesteerd. Maar als het gaat om de ‘details’ – de  huidige en gewenste architectuur, de vereisten, de must-haves en nice-to-haves, de interne IT-resources … – dan wordt het complex. 

Daarom denken wij strategisch mee. We ondersteunen jouw B2B strategie met ons ‘Discovery’ proces. In de Discovery-fase stellen we samen met het kernteam van de klant de doelstellingen vast, identificeren we essentiële vereisten, realiseren we een duidelijk contextdiagram en vertalen we het geheel onder andere naar een Work Breakdown Structure (WBS). Zo kunnen we het project vertalen naar te bouwen bouwstenen, een concretere roadmap en planning. En uiteindelijk kunnen we zeer gerichte schattingen opstellen.  

Het voordeel? Je krijgt een perfect beeld van jouw Minimum Viable Product (MVP), geschatte doorlooptijd en wie welke verantwoordelijk draagt. Uiteindelijk krijg je met een maximale foutmarge van 20% een gedegen budgetinschatting. Op die manier zorgen we ervoor dat beide partijen vanaf de start precies weten waar ze aan toe zijn. Resultaat: het begin van een langdurig partnerschap! 

Benieuwd naar onze gestructureerde aanpak? 

Ontdek onze out-of-the-box (B2B) functionaliteiten

Gepersonaliseerd catalogusbeheer

Pas jouw productcatalogus aan op basis van specifieke klantbehoeften of -segmenten. 

Aangepaste prijzen voor specifieke klanten

Bied speciale prijzen of kortingen aan voor bepaalde klanten of klantgroepen. 

B2B bestelprocessen en workflows

Stroomlijn jouw bestelprocessen en workflows om efficiëntie en productiviteit te verhogen. 

Beheer van zakelijke accounts

Beheer al jouw zakelijke klantaccounts vanuit één platform. 

Snel bestelformulier

Maak het bestelproces sneller en eenvoudiger met een snel bestelformulier. 

 

Offertes flow & meerdere winkelmandjes

Beheer offerteaanvragen en ondersteun meerdere winkelmandjes voor verschillende klantbehoeften.

Toegangscontrole, rollen & rechten

Beheer wie toegang heeft tot welke informatie en functionaliteiten op basis van hun rol in het bedrijf. 

Instelbare dashboards & rapporten

Pas dashboards en rapporten aan om relevante bedrijfsinformatie te tonen. 

 

B2B e-commerce & CRM in één platform:

Combineer naadloos jouw B2B e-commerce en klantrelatiebeheer in één platform voor een holistisch overzicht van jouw onderneming. 

API-first

Eenvoudige integratie met andere systemen en applicaties.  

Realiseer jouw B2B e-commerce ambities met OroCommerce 

  1. Realiseer jouw ambities: Met OroCommerce zet je jouw B2B e-commerce strategie om in de realiteit. Of je nu de klantenservice wil verbeteren, bedrijfsprocessen wil stroomlijnen of de verkoop wil verhogen, OroCommerce bied je de tools om jouw doelen te bereiken.
     
  2. Gepersonaliseerde ervaring: OroCommerce biedt een op maat gemaakte ervaring die is afgestemd op de unieke behoeften van jouw bedrijf. Van gepersonaliseerd catalogusbeheer tot aangepaste prijzen voor specifieke klanten: OroCommerce bied je de tools om een e-commerce platform te creëren dat echt van jou is.
     

Vraag een demo aan: Ben je klaar om jouw B2B e-commerce ambities om te zetten in realiteit? Vraag vandaag nog een persoonlijke demo aan en ontdek wat OroCommerce voor jou kan betekenen!
 

Wil je meer weten waarom wij sterk geloven in de kracht van OroCommerce als B2B platform?  

Benieuwd naar hoe Marello jouw bedrijf naar nieuwe hoogten kan tillen?

Boek nu een demo en ontdek de kracht van onze geavanceerde OMS-oplossing! 

FAQ B2B e-commerce 

B2B e-commerce, oftewel Business to Business e-commerce, verwijst naar het proces waarbij bedrijven producten of diensten verkopen aan andere bedrijven via een online omgeving. Dit betekent dat de klanten in dit geval niet de individuele consumenten zijn, maar andere bedrijven die op zoek zijn naar goederen of diensten om hun eigen activiteiten te ondersteunen. Er is een enorme opmars van online verkoop via websites. 

  • Een B2B webshop biedt diverse voordelen:
    • Behoud van klanten: De aankoopbehoeften van zakelijke klanten en inkopers veranderen snel, omdat ze dit gebruiksgemak gewend zijn bij privéaankopen.  
    • Lagere kosten: Al die mailtjes, telefoontjes en andere werkzaamheden die komen kijken bij offline commerce kosten veel tijd en drukken zo de marge. 
    • Schaalbare groei: Met B2B e-commerce is dit dankzij selfservice en geautomatiseerde workflows minder het geval. 
    • Datagedreven verkopen: Meten is weten. Het grote voordeel van B2B e-commerce is dat letterlijk elke online stap van jouw klanten inzichtelijk is. 
    • Betere klantervaring: Een fijne koopervaring zorgt dat jouw klanten blijven terugkomen en nieuwe orders plaatsen. 

Een B2B e-commerce webshop naast een bestaand ERP-systeem zorgt voor een naadloze en continue uitwisseling van belangrijke gegevens zoals klant- en productinformatie, prijsafspraken, voorraden en levertijden. Dit helpt bij het verlagen van je overheadkosten: door DIY-opties aan te bieden voor het plaatsen van orders, het monitoren van de levering, het verkrijgen van krediet en het opstellen van rapportages. 

Een B2B e-commerceplatform is het overwegen waard vanwege de snelle groei in de sector. Het kan de omzet en winstgevendheid van jouw onderneming verhogen door grotere bestellingen te verwerken, maar ook door meer klanten aan te trekken. Als die zakelijke klanten tevreden zijn, keren ze terug. Die loyaliteit zorgt dan weer voor groei en toekomstige uitbreidingsmogelijkheden. 

Natuurlijk! OroCommerce is een krachtig open-source B2B e-commerceplatform dat specifiek is ontworpen voor bedrijven die een marktplaats willen bouwen voor hun eigen branche. Het biedt native integratie met digitale commerce- en CRM-oplossingen, waardoor operators meer controle hebben over de marketing-, verkoop- en inkoopervaring van hun verkopers en kopers. OroCommerce ondersteunt zowel B2B- als B2C marktplaatsen en is ideaal voor distributeurs, retailers, merken of fabrikanten die hun eigen marktplaats willen creëren en uitbreiden door extra verkopers of leveranciers toe te voegen. Het platform biedt flexibiliteit, onbeperkte verkopers en SKU’s, en zelfbedieningsportalen voor zowel kopers als verkopers. Kortom, OroCommerce is een uitstekende keuze voor het realiseren van een krachtige en schaalbare marktplaats 

Een Business to Business  webshop (B2B webshop) is een online winkel die zich richt op zakelijke transacties naar andere professionele ondernemingen. Ze verkopen dus geen goederen of diensten aan particuliere klanten, enkel aan andere bedrijven. 

Een B2B webshop en B2B e-commerce richten zich beiden op het bedienen van zakelijke klanten, maar er zijn een aantal verschillen:  

  • Bereik en functionaliteiten: Een B2B webshop biedt een aantal functies voor het online weergeven en verkopen van producten, maar is beperkter dan een B2B e-commerce. Meer nog: vaak is een B2B webshop onderdeel van een B2B e-commerceplatform. Bij die tweede gaat de scope verder dan enkel verkoop. Het biedt ook functies voor, onder andere, supply chain management, voorraadbeheer, elektronische facturering … 
  • Complexiteit en schaalbaarheid: B2B webshops focussen vooral op de verkoop van producten, maar kunnen ook enkele geavanceerde functies bieden zoals offerteaanvragen, volumekortingen of accountspecifieke prijzen. Een e-commerceplatform gaat veel verder: ze ondersteunen complexe bedrijfsprocessen die verder reiken dan enkel verkoop. Ze zijn makkelijk integreerbaar met andere systemen binnen jouw bedrijf en groeien mee met jouw onderneming. 
  • Klantgerichtheid: Waar je bij een B2B webshop voornamelijk geniet van een gebruiksvriendelijke interface om producten te bestellen, ligt daarbovenop bij een B2B e-commerceplatform de nadruk op het bouwen van langetermijnrelaties met jouw klanten. Het biedt geavanceerde klantbeheerfuncties en tal van mogelijkheden tot personalisatie.