OroCommerce scoort 3de plaats als B2B e-commerce oplossing

Bij 25Carat geloven we sterk in OroCommerce als B2B e-commerce oplossing. Het is dan ook een leuke bevestiging dat Oro hoog scoort voor B2B e-commerce in het Gartner Report over Critical Capabilities. Het Gartner Report helpt ondernemingen bij het kiezen van het juiste digitale handelsplatform op maat van hun specifieke behoeften. Oro haalde in dit rapport een mooie derde plaats als meest geschikte B2B e-commerce platform.  

 

OroCommerce: een toonaangevende B2B e-commerce oplossing

Future-proof jouw B2B e-commerce met Oro

Volgens het Gartner Report blinkt OroCommerce uit in de productie- en groothandel sector dankzij hun uitgebreid digitaal handelsplatform dat niet alleen B2B en B2B2X maar ook B2C klanten ondersteunt. Al ligt de hoofdfocus wel op de complexe B2B wereld dankzij de krachtige, configureerbare workflowmotor, het geavanceerd CRM-systeem en de solide orderbeheercapaciteiten van OroCommerce. Zo levert het platform een superieure B2B ondersteuning.

Configureerbare workflowmotor OroCommerce

 

Een configureerbare workflowmotor zorgt ervoor dat je bedrijfsprocessen kan automatiseren en stroomlijnen. Bij OroCommerce kan dit op een zeer gebruiksvriendelijke manier. Zo heb je allereerst de visuele workflow ontwerper met drag-and-drop interface. Je ontwerpt er eenvoudig complexe workflows in, zelfs zonder technische codeerkennis.

De uitgebreide configuratiemogelijkheden zorgen dat je de workflows moeiteloos aanpast aan de unieke behoeften van jouw organisatie en naadloos laat aansluiten op jouw bestaande processen.

Daarnaast zorgen de doorgedreven automatiseringsmogelijkheden voor een boost van jouw efficiëntie. Doordat de workflowmotor is geïntegreerd met andere OroCommerce functies – zoals bijvoorbeeld producten, bestellingen en klantbeheer – kan je die processen end-to-end automatiseren. Zo besparen jouw medewerkers tijd en is er minder ruimte voor handmatige foutjes.

Geavanceerd CRM-systeem van OroCommerce

Een belangrijk onderdeel van het e-commerce platform van OroCommerce is het geavanceerde CRM-systeem. Het zorgt voor een geoptimaliseerd beheer van klantrelaties. Een ander groot voordeel uit het Oro arsenaal is het 360° klantbeeld via de CRM. Daar heb je een namelijk volledig overzicht van alle informatie over en interacties met elke klant. Dit kunnen de contactgegevens zijn, maar bijvoorbeeld ook verkoopgeschiedenis en openstaande offertes.

Accountmanagement en leadmanagement zijn enorm gebruiksvriendelijk in OroCommerce. Voor accountmanagement zijn er doorgedreven functionaliteiten: zo kan je zelfs hiërarchieën in jouw (complexere) B2B relaties eenvoudig instellen. Daarnaast wijs je leads eenvoudig toe aan de correcte verkopers. Plus: je volgt makkelijk mee de conversies met de klant op in het CRM-systeem.

Ten slotte integreer je het CRM-systeem naadloos met de andere OroCommerce onderdelen van jouw e-commerce, zoals bijvoorbeeld jouw webshop, marketing automation, analytics en ERP-koppelingen. Zo beschik je over één centrale bron van waarheid waar data altijd up-to-date en gesynchroniseerd is.

Krachtige B2B features dankzij OroCommerce

OroCommerce is uitermate geschikt voor B2B e-commerce dankzij, onder andere, zijn geavanceerde, complexe prijsregels. In Oro stel je eenvoudig prijslijsten op per klant of klantgroepen aan de hand van promoties, volumes …  Die verregaande flexibiliteit maakt het eenvoudig om de correcte prijs per klant te bepalen.

Een andere handige functionaliteit is de ondersteuning dat het platform biedt doorheen het hele proces van offerte tot order, inclusief de offerte onderhandelingen, aanpassingen en goedkeuringen. Zo zetten jouw klanten eenvoudig offertes om in orders. Plus: je geniet van een flexibele check-out die je volledig aanpast op maat van jouw B2B klanten.

Overtuigd van de veelzijdigheid en kracht van OroCommerce?

In de wereld van B2B e-commerce is personalisatie, efficiëntie en schaalbaarheid van essentieel belang. Het OroCommerce platform blinkt hier niet alleen in uit, maar overtreft die behoeften ook. De digitale handelswereld staat aan de vooravond van aanzienlijke veranderingen. Het rapport van Gartner voorspelt dat tegen 2026 maar liefst 30% van de B2B verkoopcycli digitaal zullen zijn. Het is dus ontzettend belangrijk klaar te zijn voor de toekomst met een robuust B2B e-commerce platform.

Kortom: Oro biedt een geavanceerde oplossing voor heel de levenscyclus van jouw B2B klanten.

Is jouw B2B onderneming klaar voor de toekomst? Laat onze experten helpen in jouw digitale transformatieverhaal en optimaliseer zo jouw operationele efficiëntie. Wij zorgen ervoor dat je klaar bent voor toekomstige uitdagingen!