Efficiëntiewinst door nieuwe AI functies OroCommerce

Artificiële Intelligentie (AI) valt niet meer weg te denken in onze moderne manier van werken. Meer nog: het maakt ons werk eenvoudiger en sneller dan ooit tevoren. OroCommerce, marktleider op vlak van digitale handel, breidt zijn B2B e-commerce platform uit met baanbrekende AI-functionaliteiten.

OroCommerce: een krachtig B2B e-commerce platform

OroCommerce is één van de beste leerlingen van de klas op vlak van B2B e-commerce. Dit komt door een scala aan out-of-the-box B2B functionaliteiten:

Schaalbare, modulaire infrastructuur: Dit maakt OroCommerce een erg flexibel platform. Wanneer jouw klantenbestand groeit, kan het zakelijke platform eenvoudig meegroeien.

State-of-the-art productbeheer: Dankzij de uitgebreide productbeheer functionaliteiten is het mogelijk om zelfs de meest complexe productstructuren in te voeren in het systeem. Daarnaast bundel je producten eenvoudig en heb je uitgebreide vertaalmogelijkheden.

B2B prijsstrategieën: Verschillende soorten klanten hebben vaak diverse prijsafspraken. OroCommerce biedt gebruiksgemak in het beheren van je klanten op vlak van aankoophoeveelheden, contracten en gelijkaardige parameters. Plus het biedt handige features op vlak van offertebeheer.

Omnichannel: Het Oroplatform zorgt voor een consistente strategie over al jouw verschillende verkoopkanalen. Denk aan marktplaatsen, webshops en mobiele apps.

Optimale klantenservice: Verhoog je klanttevredenheid en -loyaliteit door productaanbevelingen, gepersonaliseerde prijzen en kortingen.

Next-gen productaanbevelingen

Dit zijn geavanceerde methoden en technologieën waardoor klanten productaanbevelingen op maat krijgen. Klanten krijgen zeer nauwkeurige en gepersonaliseerde suggesties.

Om dit te realiseren wordt er gebruik gemaakt van machine learning-algoritmen. De algoritmen analyseren nauwgezet historische en demografische gegevens. Die gegevens worden naast het gedrag van klanten gelegd, zoals aankoopgedrag, voorgaande zoekopdrachten en klikgedrag.

Productaanbevelingen bestaan al een tijdje. Het grote verschil bij next-gen aanbevelingen is dat die real-time gebeuren. Daarmee bedoelen we dat recent gedrag en veranderende voorkeuren van de klant direct worden verwerkt bij het tonen van potentieel interessante producten. Zo speel je als aanbieder nog korter in op de behoeften en smaak van jouw klanten!

Rule-based automatisering

Dit betekent dat er vooraf gedefinieerde regels en logica worden ingezet om processen te automatiseren. Die regels stel je als onderneming of als verkoper zelf in. Je hanteert daarbij een ‘If-Then’-logica. Die stelt heel eenvoudig dat wanneer er aan een bepaalde voorwaarde is voldaan (If), er een specifieke actie volgt (Then).

Dit kan je bijvoorbeeld instellen voor een geoptimaliseerd voorraadbeheer. Je kan in het OroCommerce platform bijvoorbeeld regelen dat wanneer je onder een bepaalde voorraaddrempel duikt, dit product automatisch bijbesteld wordt. Resultaat: nooit meer onvoldoende stock!

Rule-based automatisering zet je vooral in bij repetitieve taken. Doordat je dit automatisch instelt, heb je trouwens minder kans op menselijke fouten. Plus taken worden vaak sneller uitgevoerd.

Intelligente real-time segmentering van klanten

Iedereen kent de klassieke segmentering van klanten: klanten worden onderverdeeld in categorieën. De toegewezen categorie is er vaak eentje voor een hele lange periode.

Intelligente real-time segmentering verloopt veel dynamischer. Klanten worden nog altijd toegewezen aan een bepaalde categorie, maar switchen sneller van groep op basis van meer actuele gegevens. Plus met machine learning en AI identificeer je trends en patronen die je misschien niet ontdekt via klassieke segmentatie.

De gebruikte data zijn heel gevarieerd: demografische gegevens, voorgaand aankoopgedrag, de frequentie van aankopen en eerdere zoekopdrachten kunnen een rol spelen. Nadat je klanten zijn ingedeeld in groepen, kan je per groep een marketingstrategie opstellen.

Het resultaat: je speelt real-time in op de unieke interesses en behoeften van specifieke groepen klanten. Dit is in B2B e-commerce extra belangrijk. Klantenbehoeften kunnen snel veranderen: actuele informatie is dus cruciaal.

Een laatste grote troef van deze functionaliteit is dat je toekomstig gedrag kan voorspellen. Zo kan je proactief inschattingen maken van de behoeften van jouw klanten. Door de persoonlijkere aanpak, verhoog je – als extra bonus – hun loyaliteit.

Generative AI

In een mum van tijd nieuwe en originele content genereren? Dat is mogelijk dankzij generative AI. Je gebruikt AI-algoritmen en -technieken om content te creëren. Dit kunnen geschreven teksten zijn, maar ook evengoed automatisch gegenereerde afbeeldingen. Het zorgt voor aanzienlijke tijd- en kostenbesparingen. Zeker wanneer je grote catalogi aan producten hebt.

Generative AI bied je ook de mogelijkheid om chatbots en virtuele assistenten in te schakelen. Of eenvoudiger: voor het automatiseren van interacties met klanten. Zo kan je automatisch e-mails, facturen en andere communicaties organiseren met generative AI. Opnieuw krijg je tijd- en kostenbesparingen, plus minder kans op handmatige foutjes.

Klaar om jouw B2B e-commerceplatform te optimaliseren?

De nieuwe functionaliteiten zorgen voor een win-win. Ze creëren extra waarde bij zowel verkopers als kopers. Klanten genieten van een persoonlijkere aanpak op maat van hun behoeften. De aanbiederszijde profiteert van efficiëntiewinst.

Complexe, handmatige processen verdwijnen langzaam. Plus analyses en segmenteringen verlopen meer gestroomlijnd. Het resultaat: tijd- en kostenbesparingen voor jouw medewerkers.

Wil je profiteren van deze nieuwe functionaliteiten? Laat ons helpen. Onze experten bezorgen je advies op maat hoe je OroCommerce en deze functionaliteiten best integreert in jouw werking. Zo haal jij het maximale uit jouw B2B commerce!





    Trots

    Transparantie

    Kwaliteit

    Inzet

    Plezier

    Betrokkenheid

    Verantwoordelijkheid

    Pragmatisme

    Professionaliteit

    Inspiratie

    Relevante Cases & Blogs